Získejte zpět svého života v podobě kompenzace
Když se něco nepovede, je člověk obvykle zklamaný. O to více, když se těší do nějaké destinace, kam se však nedostane včas, a to kvůli zpoždění aerolinky, která má danou cestu obsluhovat. Ačkoliv není žádná tragédie, když cesta bude meškána o jednu nebo dvě hodiny, v případě delšího čekání to již problém je. Pokud čekání přesáhne i více jak čtyř hodiny, člověk začne být značně nervózní, obzvláště v případech, kdy musí stihnout navazující spojení. Stalo se vám někdy něco podobného? Pokud právě nedávno, a to v rámci Evropské unie, určitě vás bude zajímat, jak to je s možností kompenzace.
Evropská unie má jasně nastavená pravidla
Abyste si nemysleli, že za všechno mohou aerolinky, je dobré si uvědomit, že některé důvody zkrátka aerolinka neovlivní, a proto vám logicky nemůže poskytnout ani jakoukoliv kompenzaci. Jak tedy vypadá zpožděný let a pravidla v rámci nařízení EU Claim Cloud?Podle nařízení 261/2004 jde o tyto situace:
- Spojení musí být zahrnuto do Evropské unie, což znamená, že zde musí začínat. Případně je však možné žádat kompenzaci i u té společnosti, která obsluhuje spojení mimo EU, přičemž své sídlo má v EU.
- Zpoždění musí mít minimální délku tři hodiny, které se berou od otevření dveří, a to v cílové destinaci, nikoliv v té počáteční.
- Kompenzaci není možné získat, pokud bylo meškání startu zaviněno jinou okolností, než se kterou má co dočinění přímo letecká společnost. To znamená, že pokud bude škaredé počasí, peníze vám nikdo nepřizná.
Nyní již tedy víte, s čím můžete počítat, když se vám stane, že před startem budete čekat déle, než byste si představovali. Není to však až tak jednoduché, neboť výše finančního odškodnění se odráží od vzdálenosti, kterou ve vzduchu urazíte. První mezník je u 1500 km uražené vzdálenosti, poslední u 3500 km, což nejsou až tak velké vzdálenosti na to, abyste nemohli získat finanční odškodnění i na cestě po Evropě.