Jak na vlastní e-shop

 
Zásadní rozhodnutí – sortiment, který budete prodávat. Než se pustíte do budování svého prvního vlastního internetového obchodu, je vhodné taktéž si udělat finanční plán. Je třeba počítat i s určitou peněžní rezervou. Je potřeba hrubým odhadem spočítat náklady v rámci počáteční investice pro realizaci e-shopu. Což zahrnuje nejen samotné zřízení internetového obchodu, ale nákup zboží, výdejní místo apod.
práce v kanceláři
Vytvoření e-shopu aneb jaké jsou možnosti
 

  1. Vytvoření vlastního e-shopu na míru odborníkem – jedná se o ne zrovna levnou záležitost, toto řešení je adekvátní spíše pro již zaběhlé internetové obchody.

 

  1. Odkoupení či pronajmutí si hotového e-shopu – je vhodné, jestliže pořídíte za výhodnou cenu či disponujete potřebným finančním obnosem, vhodné pro ty, kdo nechtějí investovat značné finanční náklady do vytvoření vlastního e-shopu.

 

  1. Open source – neboli volně šířitelný e-shop, ideální pro úplné začátečníky, zde si zaplatíte jen lokalizaci a nezbytné modifikace, jinak je vše zdarma. Jen je třeba počítat s tím, že to není v českém jazyce. Pro zdolání potenciálních problémů či nastavení konfigurace, platební brány, je výhodou, jestliže máte známého programátora.

 analýza na PC
 
Marketing pro váš obchod
 
Je zbytečné někoho najímat a platit, zejména, pokud je váš rozpočet omezený. Marketing si můžete zajistit sami. Podstatným krokem je správné nastavení optimalizace pro vyhledávače, aby tak váš obchod se dostal na přední místa při vyhledávání. Také je dobré zmapovat situaci u konkurence a snažit se nabídnout něco nového. Důležitá je komunikace se stávajícími i budoucími neboli potenciálními zákazníky. Rovněž grafika a provedení vašeho obchodu má vliv na vaši úspěšnost. Rovněž přehlednost, snadná registrace či nakupování je důležité.
 
Zákazník náš pán. Umožněte nabídku, v případě vyprodaného či u vás momentálně nedostupného produktu, jeho objednání. Osvědčené jsou i různé akce, slevy apod.
 
Jestliže si netroufáte či tápete v oblasti marketinu, lze se přihlásit a absolvovat školení, či někoho požádat, zda by vám poskytl potřebné rady.