Zájem o smartphony klesá
Společnost IDC zveřejnila tržní analýzu, která už snad ani nepřekvapila. Zdá se, že s nezájmem počítali i výrobci. I když, nechme na hlavě, čísla jsou stále obrovská.
Tak tedy, jen za tři měsíce bylo dovezeno do Evropy více než padesát tři milionu kusů smartphonů. To je číslo co? Jenže, a na to výrobci a prodejci žehrají, je to o více než tři procenta méně nežli za předcházející období.
Možná by se nad tím dalo mávnout rukou, kdyby to bylo zboží jen jedné firmy, jenže tak tomu není. Všech pět hlavních výrobců je na tom stejně.
Nebudeme zde rozebírat o kolik procent, nebo milionu dolarů či eur ta či která firma měla slabší příjem. Byla by to jen samá suchá čísla, a to nikoho nebaví.
Podívejme se jen na pár možností, proč tomu může tak být.
Například Nokia přišla s tlačítkovým přístrojem a tím se vyhodila ze sedla. Ne, že by se neprodával, to ano, a zpočátku snad i s úspěchem, ale pak zájem klesl. Zbývající mobily se musely prodávat za sníženou cenu, pokud tedy jejich zbytek vůbec někdo chtěl. Možná skončily i někde ve škarpě, lidově řečeno.
U firmy Huawei je situace zcela jasná. Zde zapracovalo americké obchodní embargo, které jednoznačně zakazuje jakékoli obchody se zmíněnou firmou. Takže tato novodobá klatba způsobila poprask a samozřejmě také snížené zisky. Tím pochopitelně menší zájem od kupujících.
Firma Xiaomi má drobné potíže doma. Pomaličku ale jistě ztrácí pevnou pozici a tím přichází o pravidelný přísun peněz. Dokonce v některých zemích zůstává bez zastoupení, jako například u nás. Takže ji drží nad vodou jen autorizovaní prodejci. Přesto se firma drží a stále vozí do Evropy nové a nové smartphony. A samozřejmě, že nejen do Evropy. Vyváží do celého světa. Přesto se musí přizpůsobit, stejně jako ostatní, sníženému zájmu.
Teprve za další tři měsíce se zjistí, zda je nezájem na našem kontinentě jen přechodný, nebo trvalý.